ההרגל הוא הטוב שבידידים או הגרוע שבאוייבים  
   

פעם קראתי פתגם שאינני מצליח למצוא את מקורו "הרגל הוא הטוב שידידים או הגרוע שבאויבים" אני מניח כי רובכם תסכימו איתי כי קיימים הרגלים שהייתם מוכנים לשלם עבורם הון כדי להיפטר מהם ומצד שני להשקיע את אותו הון ברכישתו, תרתי משמע.

 די להביט בפרסומים על גמילה מעישון.

 מארק טווין כתב באחד מהגיגיו השנונים "הרגל הוא הרגל ואסור להשליכו דרך החלון אלא להורידו בגרם המדרגות מדרגה אחר מדרגה" step by step .

 איך עושים זאת ולמה זה כל כך קשה, מסתבר שרשת הנוירונים במוח שמובילה אותנו להרגלים מוטמעת במוח מתוך סדרות של אירועים, וכדי להיפטר מהם או לרכוש אותם יש לפעול בצורה מדודה ואחראית כפי שאנו מתירים סבך של חוטים ומארגנים אותם מחדש  כך שיתאימו למטרתנו.

 כיום קיימים מגוון שיטות לכך כגון NLP ומאמנים אישיים המלווים צעד אחר צעד כדי לערוך שינויים, על הקשר בין הרגל לשינוי כתב צ'רלס כלב קולטון (סופר אנגלי) "ההרגל ילמדנו להשלים עם כל דבר חוץ מאשר שינוי".

 ואכן לקח לי זמן רב ובאיטיות רבה והרבה לימודים אקדמיים עד שגיבשתי תוכנית פעולה לרכישת הרגלים. התגובה הראשונית שלכם יכולה להיות מה המחבר מחדש לנו? אולם, אם תמתינו תוכלו לראות כי האינטרנט בשילוב משהוא נוסף נותן לנו היום כלים ליישם שינויים בחיים

שתלויים בנכונות שלנו להשתמש בהם.

 הרעיון המרכזי הוא לקחת מטרה גדולה ולפרק אותה ורצוי יחד עם חבר טוב או מאמן אישי למטרות קטנות וישימות. מטרה ראויה היא לשפר את הכושר וכשפורטים אותה למשימות זה נראה כך:

לחזק את שרירי הידיים

לחזק את שרירי הבטן

לחזק את הרגליים.

לרוץ 2 קילומטר  ב 10 דקות (או לרוץ בכלל).

 למי שקיבע לעצמו הרגל לראות טלוויזיה עם פיצוחים בצמוד ורוצה באמת ובתמים לראות את עצמו עם כושר, להשתחרר הכבלים של ההרגל הנוח המתואר לעיל, יכולים להיראות כמו פרק מתוך הסדרה "משימה בלתי אפשרית" במקרה הטוב.

 אולם אם ניקח רק את המשימה לחזק את שרירי הבטן זה כבר יכול להיראות הרבה פחות מאיים ויותר מאתגר.

 איך עושים זאת?

 רכישת הרגל דורשת חזרתיות של 40 עד 60 פעם לפחות כדי שההרגל ייטמע, אולם כדי שתהייה את המוטיבציה לחזור על כך מספר כה רב של פעם בתדירות גבוהה (60 פעם זה הרבה אולם אם זה נעשה ב 60 שנה קרוב לודאי שזה לא ייתן את התוצאה המקווה) נדרש משהוא נוסף.

 את המשהו הנוסף לקחתי משיטת ה NLP שלפיה אנו יכולים להתייחס לאברים בגופינו כמשהו חיצוני שאנו נלחמים למענו. השינוי בגישה עושה את ההבדל.

 את היישום של זה עשיתי לאחר שנפצעתי בגב בפגיעת ספורט והיה קשה מאד להשתקם ממנה ולחזור לפעילות רגילה ובעזרת דמיון מודרך (לעצמי) אמרתי שאני עושה את התרגילים למען הגב שלי - וזה עבד !  גם החלמתי וגם הטמעתי הרגלים חדשים ונוספים, לפני כן עסקתי רק בריצה / הליכה או ספינג ולא נתתי דעתי על חיזוק שרירי הבטן או שרירים נוספים היכולים לתמוך בגב.

ההבנה של כוח ההרגל נעשתה לי יותר ברורה על רקע לימוד חומר העוסק בנושא קשיי קשב וריכוז שהוא נושא בו אנו מטפלים מזה שנים דרך אבחוני לקויות למידה, ששם נושא הלימוד ההדרגתי הוא קריטי להצלחה בכלל ולרכישת הרגלי למידה בפרט. על האופן בו אנו מבצעים אבחוני קשב וריכוז ושיטות הטיפול ניתן להתעדכן באתר www.dkd.co.il.

 ניתן ליישם הרגל זה בדרך עצמית על ידי רישום מופע חוזר באווטלוק או במכשיר הנייד שלכם ובו אתם מציינים למשל "לבצע 20 כפיפות בטן למען הגב שלי" פעולת הרישום והמופע החוזר יניעו לפעולה ולאחר 30 פעם בתדירות יומית אנו נראה כי ההרגל הוטמע ואנו יכולים לשדרג את התרגיל או להוסיף תרגיל חדש. באותו אופן ניתן לאצן את עצמינו לכישורי למידה כגון לימוד מילה חדשה באנגלית.

 

 

הדפסהדפס
 Just in Time             מנוע הצמיחה שלך
 
 
עמוד הבית | אודות | למי זה מועיל ? | טפסים מקוונים | קשרי לקוחות | מאמרים | מפת האתר
כל הזכויות שמורות © JIT.co.il
אתרים מעודפים